The bike kinda builds itself,
all I do is put it together.

The contents of this blog is a record of work carried out by the author and other third party information and pictures gleaned from various sources on the internet. It is published for academic interest and entertainment only. It is neither suggested or intended that any work or modifications shown here are to be carried out by any party reading the blog.

The Hitchcock Rigid Conversion

Mission Statement

This blog has been set up as a record of my attempt to build a cool Bobber style bike out of the Royal Enfield Bullet. With the cost of genuine early British and American bikes and parts spiralling upwards in the face of the current global economic climate, building a retro style custom is rapidly becoming cost prohibitive. Initially, there will be a period of accruing parts and information as the bike I intend to re-create is my daily rider.
I have heard so many horror stories about the Indian made Bullet from people who's mate used to have one, that I have lost count. All I can say is that I have covered over 20,000 miles on mine in the last three and a half years, and feel happy that it is quite capable of doing another 20.
So if you like the idea or just curious, you are welcome to come along for the ride.

Sunday, 5 December 2010

Feast Your Eyes On This

I know, I know.............. it ain't an Enfield and it ain't by any stretch a Bobber. What it is though is a Ron Wood Racing 800 BMW (Funduro) Flat Track warrior. You've gotta be a hard ass chopper man not to appreciate this.
On reflection, it could be argued that it is the evolutionary offspring of a Bobber. Accepting the fact that in the early days bikes were stripped of the unnecessary weight to make them faster both on the street and the ovals, then this surely is a direct descendent of that ethos.


  1. Fuck - where do I buy me one?!!!!!!!!
    Seriously - it looks the perfect toy, hope it doesn't have heated grips or ABS though?
    (It probably does .. ;) )

  2. Actually it doesn't look like it has a front brake - how they do that? :) Killer product! Love it...

  3. Brian, that looks ace!! Wonder if I could get my old K100 to look similar!!! LOL

    Cheers - Craig

  4. The Funduro was a 650 single. This is an 800 twin from the F800 and F800GS. G

  5. I should've added, it's also been converted to carbs. The story of this bike and the man who built it is in Sideburn issue 3. Cheers G

  6. Cheers Gary, never really taken a lot of notice of the Bavarian options until now, Still 'kin nice though.

  7. had a funduro for a little while till the gearbox went bang. nice little bike it was

  8. I'm really pleased you posted that, not quite my cup of tea but I can see why it appeals to you. Sometimes this bobber stuff can be too restrictive, so fair play to ya.